ΠΩΣ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΟ CONTENT - AWARE FILL TOY PHOTOSHOP

 

Σου έχει τύχει ποτέ να θέλεις να φωτογραφήσεις ένα τοπίο (ή να χρειάζεσαι ένα τοπίο για κάποια σου δουλειά) και να μην θέλεις ντε και καλά να συμπεριλάβεις ανθρώπους μέσα στη φωτογραφία, αλλά όπου κι αν πας, ό,τι κι αν κάνεις, να βρίσκεται ένα ενοχλητικό ζευγαράκι (του Αγιοβαλεντίνικου είδους που περιγράφει ο Peslac) που φιλιέται και δεν θέλει να φύγει, ή τουρίστες που φωτογραφίζουν, ή άνθρωποι γενικά, που δεν θέλουν να πάνε από ‘κει που ‘ρθανε ρε αδερφέ;

Μια λύση είναι να βγάλεις τα βαριά πυρομαχικά. Έχοντας ζήσει λίγο καιρό στη Κρήτη, ξέρω στα σίγουρα πως δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορούν να το διορθώσουν μερικές χειροβομβίδες ή ένα UZI. Εδώ κάτι κουμπάροι στο “πριβέ γλέντι πριν τον γάμο” κατάφεραν να ρίξουν μισό σχολείο κάτω, μαζί με τις μπασκέτες — ευτυχώς σε ημέρα που τα παιδιά απουσίαζαν. Τι είναι ένα ζευγαράκι μπροστά σε αυτά; Μια ριπή δουλειά…

Τώρα, υπάρχουν φωτογράφοι και φωτογράφοι, υπάρχουν δουλειές και δουλειές και υπάρχουν τόσα γούστα και προτιμήσεις όσα και άνθρωποι στον πλανήγη Γη. Στην ταξιδιωτική φωτογραφία, θεωρείται πως ένας ή περισσότεροι άνθρωποι στρατηγικά τοποθετημένοι δίνουν στην εικόνα όγκο: μπορείς να συγκρίνεις το μέγεθος τους με αυτό των μνημείων, και δημιουργούνται άλλες συναισθηματικές προεκτάσεις, απ’ ότι θα δημιουργούνταν αν η φωτογραφία έδειχνε ένα βουνό νέτο-σκέτο, ή μια παραλία. Από την άλλη, ξέρω φωτογράφους τοπίου που θα προτιμούσαν να τινάξουν τα δικά τους μυαλά παρά να δουν γιαπωνέζο τουρίστα μέσα στη φωτογραφία τους.

Είδαμε πριν λίγο καιρό τι μπορείς να κάνεις για να αφαιρέσεις το κάποτε έτερον σου ήμισυ από τις παλιές φωτογραφίες σας. Η τεχνική εκείνη συνεχίζω να πιστεύω πως είναι η καλύτερη, καθώς τον έλεγχο τον έχεις εσύ, η δουλειά γίνεται χειροκίνητα και αν κάτι πάει στραβά, μπορείς πάντα να το διορθώσεις αργότερα. Παρ’ όλ’ αυτά δεν είναι η μοναδική: εν καιρώ θα δούμε και άλλα εργαλεία που κάνουν παρόμοια δουλειά, ενώ σήμερα, σε ένα διάλειμμα από τα Curves (μη μου κουραστείτε από τη πολλή σοβαρότητα) θα δούμε τον πιο απλό και γρήγορο τρόπο: την εντολή Content-Aware Fill. Η Άννα, μόνιμη σχολιάστρια της στήλης, από την μία θα χαρεί που θα δει ακόμη έναν τρόπο για να αφαιρέσει “πράγματα”, κι από την άλλη θα αποκτήσει ακόμη έναν λόγο να αναβαθμίσει στο CS5 — την έκδοση του Photoshop όπου το CAF εισάχθηκε στο οπλοστάσιο μας.

Ξεκινάμε με αυτή την όμορφη φωτογραφία του johnnyberg, κλασικά “κατεβασμένη” δωρεάν από το SXC.hu.

Couple in sunset - HDR © Johnnyberg, sxc.hu

Couple in sunset – HDR © Johnnyberg, sxc.hu

Για αρχή, ασχέτως του ζευγαριού που θέλουμε να εξαφανίσουμε, ας φροντίσουμε πρώτα η εικόνα να είναι στο full των δυνατοτήτων της. Το επάνω μέρος για παράδειγμα, το σημείο όπου ο ουρανός διατηρεί λίγο από το γαλάζιο του, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη αντίθεση με το σημείο όπου έχει “λουστεί” από το φως του ηλίου. Ένας τρόπος να το πετύχουμε αυτό είναι μέσω ενός απλού Gradient. Έχω περιγράψει το πως δουλεύει το Gradient tool εδώ, αν θέλεις να φρεσκάρεις τη μνήμη σου. Δημιουργούμε λοιπόν ένα νέο Layer, και το αποκαλούμε “Ουρανός”, προκειμένου να το γεμίσουμε με το Gradient.

Η αλλαγή εδώ είναι πως δεν θα χρησιμοποιήσουμε τα default χρώματα του Photoshop, αλλά μια άλλη εξυπνάδα προκειμένου να έχουμε χρωματική συνέχεια, έστω και σχετική. Αυτή τη φορά θέλουμε να έχουμε ένα Gradient από γαλάζιο σε διάφανο. Αντί του CTRL+D για να ορίσουμε τα Default χρώματα, λοιπόν, επιλέγουμε το πρώτο μας χρώμα, κάνοντας κλικ πάνω στο Foreground Color. Τα Foreground και Background Colors βρίσκονται στον επιλογέα χρωμάτων, στο κάτω-αριστερό μέρος του Workspace σου. Μπορείς να τα δεις στην παρακάτω εικόνα:

Foreground/Background Colors

Foreground/Background Colors

Κάνεις κλικ λοιπόν στο Foreground Color, το επάνω από τα δύο. Το Photoshop σου παρουσιάζει έναν διάλογο (ένα “κουτί”) που ονομάζει Color Picker (“επιλογέας χρωμάτων”). Εκεί, μπορείς σέρνοντας το ποντίκι σου ή κλικάροντας να επιλέξεις το χρώμα που θέλεις.

Ο διάλογος του Color Picker στο Photoshop

Ο διάλογος του Color Picker στο Photoshop

Αν μετακινήσεις το ποντίκι σου σε οποιοδήποτε σημείο της εικόνας σου, έξω από το Color Picker, θα δεις πως μετατρέπεται σε σταγονόμετρο. Αυτός είναι ο τρόπος του Photoshop να σου δείξει πως κάνοντας κλικ πάνω σε κάποιο σημείο της εικόνας θα επιλέξεις το χρώμα του σημείου ως το Foreground Color σου. Τα ίδια φυσικά ισχύουν και αν είσαι στο Color Picker επιλέγοντας Background Color.

Το κολπάκι είναι το εξής: κάνουμε κλικ σε κάποιο σημείο πάνω-πάνω στον ουρανό. Έτσι, επιλέγουμε χοντρικά την απόχρωση που ήδη έχει. Μόλις το κάνεις αυτό, θα διαπιστώσεις δύο πράγματα: πρώτον — ακόμη και η κορυφή του ουρανού δεν είναι γαλάζια, αλλά έχει κιτρινωπή απόχρωση, και δεύτερον — ως τονικότητα, είναι αρκετά κάτω. Δεν είναι φωτεινό το χρώμα δηλαδή. Εντυπωσιακό το πως τα μάτια μας παίζουν μαζί μας, ε;

Έχοντας τώρα επιλεγμένο το χρώμα, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να σύρεις το ποντίκι σου στο Color Picker και να του δώσεις περισσότερη φωτεινότητα και Saturation (κορεσμό). Υποθέτω πως αυτό δεν χρειάζεται πολλές οδηγίες… Το χρώμα στο οποίο εγώ κατέληξα είναι το #4c729e. Κατόπιν, όπως περιέγραφα στο προηγούμενο post για τα Gradients, κάνεις κλικ στην κορυφή της εικόνας, και σέρνεις προς τα κάτω — περίπου ως το 1/5 του ύψους της φωτογραφίας. ΟΚ, αυτό όμως δεν δίνει και τόσο ρεαλιστικό αποτέλεσμα…

Το απλό ντεγκραντέ από γαλάζιο σε διάφανο δεν μας έδωσε και τόσο ρεαλιστικό αποτέλεσμα τελικά...

Το απλό ντεγκραντέ από γαλάζιο σε διάφανο δεν μας έδωσε και τόσο ρεαλιστικό αποτέλεσμα τελικά…

Για να το διορθώσεις αυτό δεν χρειάζεται παρά να θυμηθείς τα Blending Modes, για τα οποία είχα γράψει εδώ. Απλά αλλάζεις το Blending Mode του layer στο οποίο δημιούργησες το Gradient (το layer “Ουρανός”) σε Color. Κατόπιν μειώνεις το Opacity του layer “Ουρανός”, ας πούμε στο 70%. Βουαλά:

Πολύ καλύτερα, έτσι;

Πολύ καλύτερα, έτσι;

Η εικόνα θα μπορούσε να πάρει λίγη περισσότερη δύναμη, και ο ήλιος στο κέντρο να ελαφρύνει κάπως. Το καταλαβαίνω πως είναι “καμμένος”, πως εκεί δεν υπάρχει πληροφορία, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να χαμηλώσω λίγο την φωτεινότητα του. Όπως μαθαίνουμε στα τελευταία άρθρα, ο καλύτερος τρόπος (ο τρόπος που σου δίνει τον περισσότερο έλεγχο, έστω) είναι τα Curves. Ορίστε μια μικρή αλλαγή που βοηθάει λοιπόν:

Ένα μικρό S-curve με μειωμένα τα φωτεινά σημεία θα βοηθήσει...

Ένα μικρό S-curve με μειωμένα τα φωτεινά σημεία θα βοηθήσει…

Και να η εικόνα μετά τα Curves, κέρδισε ελάχιστα -- αλλά "το λίγο είναι πολύ"

Και να η εικόνα μετά τα Curves, κέρδισε ελάχιστα — αλλά "το λίγο είναι πολύ"

 
Τ

έλος, ας δούμε την εντολή για την οποία γράφεται το άρθρο — ε; Προκειμένου να αφαιρέσουμε το ζευγάρι, δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτα πέρα από μια γρήγορη επιλογή με το Rectangular Marquee tool. Πατάμε το πλήκτρο Μ και κάνουμε κλικ λίγο πιο πάνω και αριστερά από τα κεφάλια του ζευγαριού. Σέρνουμε το ποντίκι -με το αριστερό πλήκτρο ακόμα πατημένο- ως λίγο πιο κάτω και δεξιά από τα πόδια τους. Τέλεια — μόλις επέλεξες το ζευγάρι. Και τώρα;

Και τώρα απλά πατάς το πλήκτρο Delete. Αυτό ήταν όλο. Ώπα — δεν έγινε τίποτα. Ναι, και αυτό συνέβη επειδή δεν έχουμε ένα μόνο layer – κάτι που απαιτεί το Content-Aware Fill για να δουλέψει. Οπότε πριν το μαγικό Delete, δίνουμε την εντολή Layer > Flatten Image, ώστε το Photoshop να ενώσει όλα τα layers σε 1, στο διάσημο πια Background Layer. Τώρα πατάμε Delete. Το Photoshop εμφανίζει έναν διάλογο όπου ρωτάει με τι θέλουμε να γεμίσουμε τη περιοχή. Επιλέγουμε Content Aware.

Μόλις πατήσουμε Delete, το Photoshop εμφανίζει αυτόν τον διάλογο, ρωτώντας "με τι θες να το γεμίσω, μάστορα;"

Μόλις πατήσουμε Delete, το Photoshop εμφανίζει αυτόν τον διάλογο, ρωτώντας "με τι θες να το γεμίσω, μάστορα;"

Και... αυτό ήταν. Το ζευγαράκι εξαφανίστηκε!
Και αυτό ήταν. Το ζευγάρι εξαφανίστηκε!

[πηγή:https://fridge.gr]

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

Αυτός το πεδίο είναι κενό.